K obědu svíčková, po obědě „kopr“. Za nižší efektivitu vašich zaměstnanců může i stravování | Waterlogic CZ
logo

info: 607 008 057 | servis: 720 052 383

K obědu svíčková, po obědě „kopr“. Za nižší efektivitu vašich zaměstnanců může i stravování

Automaty na vodu

Pojem „KOPR“ zná snad každý. Těm ostatním vysvětleme, že jde o stav, při kterém rozpoložení lidské mysli vykazuje nulovou nebo minimální motivaci k pracovním výkonům. Doslovný význam této zkratky je „… odpor k práci“. Počáteční adjektivum začínající písmenem K z jistých důvodů neuvádíme.

Důvodem této někdy až chronické nechuti pracovat může být kromě jiného i stravování. Jde především o tučná a nezdravá jídla. A je jedno, jestli jde o v českém prostředí stále nesmírně populární svíčkovou na smetaně, guláš či řízek, nebo moderní kalorické pasti v podobě fast foodových jídel. Pokrmy s vysokým obsahem tuku zpomalují metabolismus, což vede k celkové únavě organismu. Ti, kteří mají ve zvyku podobný oběd završit šálkem kávy, si nikterak nepolepší – káva totiž dehydratuje organismus a nedostatek vody přispívá k stíženému uvolňování energie z těla a tím dalšímu zpomalení metabolických procesů. Jistě si mnozí vybaví zkušenost, že káva objednaná po vydatném obědě v dobré víře, že trochu „probere“ organismus, vedla paradoxně k větší ospalosti…

Podle odborníků by jednou z klíčových součástí zdravého jídelníčku měla být – nepřekvapivě – zelenina a ovoce. Lidé by měli jíst alespoň pět porcí ovoce či zeleniny denně. A to nejen odděleně od hlavních jídel, ale i coby jejich součást. Ideální skladba pokrmu vypadá ta, že zatímco hlavní zdroj bílkovin a tuků – maso – vyplňuje čtvrtinu talíře a příloha další čtvrtinu, zbytek je tvořen zeleninou. To znamená celá polovina vašeho oběda.

Co z toho vyplývá pro zaměstnavatele? Jak posílit lepší stravovací návyky pracovníků a tím zlepšit jejich pracovní výkony?

Samozřejmě je nelze kárat za to, co jedí a snažit se změnit jejich jídelníček.

Následující opatření ale mohou být kroky správným směrem:

 


Diskuze:

Copyright © 2016-2018. Všechna práva vyhrazena.